Közvetlen rugalmas sínleerősítésű kitérő betonaljak kialakítása

Rövid leírás: 

I. A TDK célkitűzése

A hazai vasúthálózaton egyre elterjedtebbek a közvetlen, rugalmas sínleerősítések, azonban a kitérőkben még mindig a GEO rendszerű, alátétlemezes sínleerősítést alkalmazzák. A TDK téma feladata annak megállapítása, hogy milyen feltételekkel lehetséges a közvetlen rugalmas leerősítések célszerű alkalmazása kitérőkben.

 

II. Szakirodalmi munkarész

  •  A hazai kitérők szerkezeti ismeretetése, különös tekintettel a sínleerősítésekre és az alkalmazott keresztaljakra
  •  Nemzetközi kitekintés az alkalmazott kitérő- leerősítésekkel kapcsolatban (internetes irodalomkutatás) 

III. Önálló munkarészek

  •  Kidolgozandók alternatívák az alátétlemez elhagyásával készülő kitérő- sínleerősítésekre
  •  Javaslat a jelenlegi kitérő-betonalj keresztmetszetének átalakítására (vasalás-ellenőrzés)
  •  A javasolt változat kiválasztása, és a kitérőalj-sorozat geometriájának bemutatása egy példa kitérőn keresztül.

IV. Külső konzulens

     Előhegyi Zoltán, VAMAV Kft. (egyeztetés alatt).

     Steinhauer Béla, MABA Kft. (egyeztetés alatt).

Konzulens(ek): 
Javasolt képzés: 
BSc téma