Köszöntjük a BME Építőmérnöki Karán tanulmányaikat most kezdő hallgatóinkat.
Ezzel az összefoglalónkkal segítséget szeretnénk adni a kezdeti lépések elvégzéséhez.
A következő témákban olvashatóak itt információk:
Az egyetemen a tanulmányi ügyekhez használt rendszer, itt lehet beiratkozni félévre, tárgyakra jelentkezni, személyes órarendet megnézni, vizsgákat felvenni. A felvételi értesítő kíséretében minden hallgató megkapta a számára kiosztott 6 karakter hosszú, egyedi azonosítót, a Neptun kódot és a hozzá kapcsolódó kezdeti jelszót. Ezekkel lehet belépni böngésző segítségével az alábbi weboldalon:
https://neptun.bme.hu/hallgatoi/login.aspx
Aktív félévre a Neptunon keresztül lehet bejelentkezni az Ügyintézés menü Beiratkozás/Bejelentkezés pontjában jelennek meg a félévek. Bejelentkezni úgy lehet, hogy a kiválasztott félév sorában lévő + jelre kattintva a bejelentkezés opciót választjuk, majd pedig a felugró ablakban nyilatkozunk arról, hogy aktív vagy passzív félévre szeretnénk bejelentkezni. Ha a passzív félévet választjuk, a hallgatói jogviszony szünetel. A bejelentkezés határideje akár aktívra akár passzívra a regisztrációs hét vége.
Az elsőéveseknek a tárgyakat még a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) veszi fel, de a későbbiekben ezt a hallgatóknak maguknak kell intéznie.
Az egyetem legtöbb weboldalán a BME címtár segítségével lehet bejelentkezni. Minden hallgatónak automatikusan létrehozásra kerül egy címtár azonosító, melyet a címtár adminisztrációs oldalán lehet megismerni, miután a Neptun hozzáférési adatokkal bejelentkezett.
Jobb oldalon a Neptun adatokkal, baloldalt a címtárral lehet bejelentkezni. Belépés után nincs különbség az elérhető funkciókat tekintve.
Belépve megismerhetjük a címtár azonosító számunkat, amit az eduID felirat mellett olvashat. Az első belépés alkalmával meg kell változtatni a kezdeti jelszót, de a továbbiakban is itt van lehetőség a jelszó módosítására.
Innentől kezdve, ha a következő oldal jelenik meg egy egyetemi weboldal megnyitásakor, akkor használja a fenti címtár azonosító számot és a beállított jelszót.
Az adminisztrációs oldalon igényelhetünk O365 hozzáférést is, melyet a későbbiekben több mindenre lehet használni, pl. ezzel lehet hozzáférni az egyetemi WiFi hálózathoz, de a Teams rendszerhez is ezzel lehet hozzáférni. Kérünk minden kedves hallgatót, hogy készítse el az O365 regisztrációját.
O365 fiókkal lesz lehetőségünk hozzáférni a következőkhöz:
Valójában az O365-t átnevezte a Microsoft M365-nek, de a legtöbb helyen, így a címtár oldal is O365-ként hivatkozik rá még mindenki.
A címtár adminisztrációs oldalán állíthatjuk be, belépést követően válasszuk a "Felhasználó beállítása a Microsoft Office 365 csomaghoz" menüpontot. A felhasználónevet magunk választhatjuk meg.