Az elmúlt évtizedek kutatásai ráirányították a figyelmet az alagutak szerkezeti betonjának tűzállóvá,
tűztűrővé tételére. A speciális elhelyezkedés miatt egy alagúttűz során a „szokásos” tűzeseteknél
nagyobb hőmennyiség felszabadulásával, gyorsabb emelkedésű és magasabb maximális hőmérsékletű
léghőmérsékletekkel kell számolni.
A kutatás célja az, hogy hogyan tudjuk elérni, a közvetlen hőhatással, és hősokkal terhelt betonok
szerkezeti integritási tulajdonságainak és mechanikai paramétereinek minél jobb megőrzését a
hőmérséklet emelkedése és a tűz teljes időtartama alatt. A kutatás célja magának a beton anyagának
tűztűrővé tétele, nagy mennyiségben is előállítható, gazdaságossági szempontból is megalapozható
módszerekkel. A kutatás során a betontechnológia számos összetevőjének és paramétereinek
viselkedését és hatását kell vizsgálni az alagúttüzek okozta hősokk hatására.